tamireojaqgaz

تعمیر اجاق گاز

tamireojaqgaz

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز تکنوگاز را کارشناسی انجام دهید

تعمیر اجاق گاز تکنوگاز و لوازم اصلی ان

 

نحوه تعمیر لوازم اصلی اجاق گاز

لوازم برای ساخت ساخته شده اند. آنها سالانه سخت کار می کنند ، معمولاً بدون مشکلات خیلی زیاد. به راحتی قابل قبول است. نتیجه این است که وقتی یک دستگاه خراب می شود ، ممکن است کاملاً دچار ضرر شوید - شما نمی دانید که چگونه کار می کند ، شما نمی دانید که چرا این کار متوقف شده است ، و قطعاً نمی دانید چگونه آن را تعمیر کنید.

 

چه کاری می توانی انجام بدهی؟ شما می توانید برای تعمیر آن به یک حرفه ای بپردازید ، یا می توانید خودتان آن را تعمیر کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید. در این مقاله کلیه اطلاعاتی را که باید بدانید برای جدا کردن وسایل اصلی خود و سپس قرار دادن آنها در حالت کار به شما ارائه می دهد. اما قبل از حمله به یخچال با پیچ گوشتی ، اجازه دهید اطلاعاتی در مورد لوازم اصلی دریافت کنید.

 

بیشتر لوازم خانگی بر روی سیستم الکتریکی منزل شما کار می کنند: آنها از جریان سیم برق از سیم کشی مدار در خانه شما استفاده می کنند. وسایل کوچک روی مدارهای 110-120 ولت کار می کنند و شاخه های روی تارهای آنها دارای دو تیغه است. وسایل بزرگ یا بزرگ ، مانند تهویه هوا ، خشک کن و برد ، معمولاً نیاز به سیم کشی 220-240 ولت دارند و در مدارهای 110-120 ولت قابل کار نیست. وسایل بزرگ با سیم زمینی سیم کشی می شوند. شاخه های آنها دارای دو تیغه و یک میخ است. این نوع دستگاه باید به یک پریز برق وصل شود - یکی با دهانه ها برای پذیرش هر دو تیغه و برآمدگی زمینی - یا با یک فیش آداپتور مخصوص به زمین وصل شود. تمام وسایل برچسب خورده شده است - یا بر روی صفحه فلزی یا در پوشش دستگاه - با توان مورد نیاز خود در وات و ولتاژ و گاهی اوقات در آمپر.

 

وسایل کوچک معمولاً ماشینهای نسبتاً ساده ای هستند. آنها ممکن است از یک عنصر گرمایش ساده ، یک فن ، مجموعه ای از تیغه ها یا کتک های چرخان متصل به یک محور محرک تشکیل دهند. یا ممکن است آنها دو یا سه پیوند مکانیکی ساده داشته باشند. تعمیرات این وسایل معمولاً به طور ساده انجام می شود. وسایل بزرگ پیچیده تر هستند - یک دستگاه اصلی مانند ماشین لباسشویی ممکن است دارای موتور ، تایمر و پمپ و همچنین سوپاپ ها ، سوئیچ ها و solenoids های مختلف باشد. با استفاده از این نوع لوازم ممکن است در دستگاه های کنترل و یا در اجزای مکانیکی / توان ایجاد شود. خرابی دستگاه کنترل ممکن است روی یک عملکرد یا کل دستگاه تأثیر بگذارد. خرابی یک دستگاه قدرت / مکانیکی معمولاً فقط روی کارکردهایی بستگی دارد که به آن دستگاه بستگی دارند. هنگامی که یک لوازم بزرگ خراب می شوند ، دانستن چگونگی تشخیص مشکل به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه آن را برطرف کنید.

 

از آنجا که لوازم اصلی بسیار پیچیده هستند ، معمولاً مشخص نیست که در آن نقص است. (بسیاری از لوازم جدیدتر شامل تشخیص الکترونیکی هستند که می توان از دفترچه راهنما مالک آن را تفسیر کرد.) اولین قدم برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مشکل در یک دستگاه کنترل است یا یک دستگاه مکانیکی. به عنوان مثال در خشک کن دستگاه های کنترل گرما را کنترل می کنند و اجزای مکانیکی طبل را می چرخانند. کدام سیستم تحت تأثیر قرار می گیرد؟ اگر طبل تبدیل شود ، اما خشک کن گرم نمی شود ، مشکل در سیستم کنترل است. اگر خشک کن گرم شود ، اما درام روشن نشود ، مشکل مکانیکی است. از این نوع تجزیه و تحلیل می توان برای مشخص کردن نوع خرابی - سیستم کنترل یا سیستم مکانیکی - در کلیه وسایل بزرگ استفاده کرد.

 

برای اینکه بفهمید مشکل دقیقاً چیست ، برای یافتن قسمت نقص باید هر قسمت از سیستم آسیب دیده را بررسی کنید. این به اندازه صداها دشوار نیست ، زیرا اجزای دستگاه با یکدیگر در یک توالی منطقی کار می کنند. با شروع با ساده ترین امکانات ، می توانید اجزا را یکی یکی آزمایش کنید تا علت خرابی را جدا کنید.

 

تعمیر لوازم خانگی عمده

سه قانون بسیار مهم وجود دارد که باید هنگام انجام هر نوع تعمیر لوازم خانگی از آنها پیروی کنید. هرگز با نادیده گرفتن این قوانین سعی نکنید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. شما به هیچ وجه چیزی را ذخیره نمی کنید ، و می توانستید به خودتان آسیب برسانید یا دستگاه را خراب کنید.

 

همیشه اطمینان حاصل کنید که قبل از آزمایش دستگاه برای تشخیص مشکل یا انجام هرگونه تعمیر ، منبع برق و / یا گازرسانی به دستگاه قطع شده است. اگر پس از انجام تعمیر کار خود را روشن کردید ، دستگاه را لمس نکنید. فقط نیرو را روشن کنید و مشاهده کنید. در صورت نیاز به تنظیمات ، قبل از ساختن آنها ، انرژی را خاموش کنید.

اگر قطعات یک دستگاه به همراه پیچ ، پیچ و مهره و سایر بست های جدا شده نگه داشته شده اند ، احتمالاً می توانید تعمیرات لازم را انجام دهید. اگر قطعات با میخ یا جوش نگه داشته شده اند ، سعی نکنید خود دستگاه را تعمیر کنید. با یک فرد خدمات حرفه ای تماس بگیرید.

در اکثر موارد قطعات لوازم شکسته یا ناقص دستگاه می توانند سریعتر و ارزانتر از آنکه توسط شما یا یک متخصص تعمیر شود ، جایگزین شوند. قطعات قطعات خراب یا خراب را با قطعات جدید ساخته شده مخصوصاً برای آن دستگاه تعویض کنید. اگر نمی توانید یک قسمت جایگزین دقیقی برای قسمت شکسته پیدا کنید ، درست است تا یک قسمت مشابه را جایگزین کنید تا زمانی که وارد فضای قدیمی شود. در این حالت ، برای نصب به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید.

قطعات لوازم خانگی از مراکز خدمات لوازم خانگی ، نمایندگی های تعمیر لوازم خانگی و فروشگاه های لوازم خانگی در دسترس هستند. شما همیشه ساعت نیست

 

چه عواملی باعث خنک شدن اجاق گاز در هنگام خاموش شدن دستگیره ها می شود؟

 

داشتن اجاق گاز با خطر احتمالی نشت گاز همراه است. هنگامی که گاز طبیعی نشت می کند ، یک واکنش فیزیکی در انسان و حیوان ایجاد می کند ، که با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت بدتر می شود. در صورت عدم درمان ، نشت خطر انفجار ناشی از جرقه یا منبع دیگر را افزایش می دهد. یک اجاق گاز ممکن است نشت کند ، حتی اگر دستگیره را در قسمت جلوی اجاق گاز خاموش کنید.

 

نشت اجاق گاز برای هر کسی در خانه شما خطرناک است.

نشانه های نشت گاز

ارائه دهندگان گاز طبیعی عطر گوگرد را به گاز اضافه می کنند که هنگام نشت گاز علامت هشدار دهنده به شما می دهد. حتی اگر بوی عطر و بویی نمی دهید ، اجاق گاز ممکن است هنوز نشت کند. نشت گاز باعث برخی از علائم مانند آنفولانزا از جمله سرگیجه ، حالت تهوع ، خستگی و سردرد می شود. با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ، ممکن است متوجه درد معده ، استفراغ شوید و بهبودی شما کند می شود. این مشکلات بر انسان و حیوانات از جمله حیوانات خانگی شما نیز تأثیر دارد.

 

چگونه یک اجاق گاز کار می کند

اجاق گاز دارای یک خط سوخت است که گاز طبیعی را از یک مخزن پروپان در خارج از منزل شما به اجاق گاز داخل منتقل می کند. دستگیره های جلوی اجاق گاز خط سوخت را کنترل نمی کنند بلکه میزان شعله روی هر مشعل است. شما به طور معمول دستگیره را چرخانده و باعث ایجاد صدای کلیک می شود و فشار سوخت به سمت مشعل شروع می شود. هنگامی که شعله را نزدیک مشعل قرار می دهید ، گاز مشتعل شده و گرمای آشپزی را تأمین می کند. با چرخاندن دستگیره ، اندازه شعله را برای سریعتر پختن یا پخت و پز آهسته تنظیم می کنید.

 

علل احتمالی

اگر متوجه نشت گاز شدید ، دستگیره ها را با دقت بررسی کنید. تا زمانی که دستگیره در موقعیت مناسب قرار گیرد ، سوخت هنوز از داخل خط عبور می کند. اگر دستگیره ها خاموش هستند ، اما به طور کامل روی وضعیت خاموش کلیک نشده اید ، اجاق گاز هنوز می تواند گاز را نشت کند. مشکلات مربوط به خط سوخت به خودی خود نیز می تواند باعث نشت گاز شود. خط سوخت دارای کانکتور است که خط را به اجاق گاز وصل می کند. یک کانکتور شکسته ممکن است گاز را از خط فرار کند ، به خصوص اگر چندین خط به یک مخزن وصل شده باشد. مهر و موم های شکسته یکی دیگر از دلایل نشت گاز است.

 

چه زمانی می توانید راهنمایی کنید

به محض مشاهده هرگونه علائم بروز نشت ، از شما کمک بگیرید. به بیرون بروید و با ارائه دهنده گاز طبیعی خود تماس بگیرید. هر نوع جرقه می تواند باعث ایجاد آتش سوزی یا انفجار شود ، از جمله جرقه های ناشی از چراغ یا تلفن. تا زمانی که نشت را برطرف نکنید ، از هیچ نوع الکترونیکی در نزدیکی اجاق گاز استفاده نکنید. ارائه دهنده گاز باید تکنسینی را برای خانه خود بررسی کند که نشت احتمالی را در اختیار شما قرار دهد.

 

آیا محدوده گاز نیاز به تهویه دارد؟

 

این که آیا شما از محدوده الکتریکی یا بنزین استفاده می کنید ، بسیاری از ما نمی دانیم چقدر مهم است که از آن استفاده شود. بیشتر ما وقتی که چیزی می سوزد هوا را خاموش می کنیم. ما از تهویه به عنوان یک عامل غیر ضروری فکر می کنیم. با این حال ، وقتی غذا را در یک قابلمه یا گلدان قرار می دهیم ، ذرات آب ، دود ، گریس و مواد غذایی به هوا فرستاده می شوند. این ذرات تمایل به فرود در همه جا دارند. در وقت اضافه کار شما متوجه مبلمان آهک ، پارچه و کف می شوید. دانه های انباشته شده می توانند به قسمت انتهایی و سطوح خانه شما آسیب برساند.

 

علاوه بر این ، آهک از همه ذرات پراکنده بو به مرور زمان بوی می بخشد. اگر هنگام استفاده از محدوده گاز مجهز به هوا نشوید ، از خانه ای زیبا که فضای بو و بوی آن باقی مانده است باقی خواهید ماند. جنبه سلامتی آن نیز وجود دارد. تهویه بسیار مهم است زیرا هر زمان که در یک تابه چیزی را می پزید یا می ریزید ، ذرات بسیار ریز در هوا وارد می شوند. اینها فقط ذرات معمولی شما نیستند. آنها با سایر مواد شیمیایی موجود در هوا (که گاهی از مواد خوشبو کننده هوا ، واحد تهویه مطبوع و سایر مواد شیمیایی موجود در هوا تولید می شوند) به هم می پیوندند و یک ماده شیمیایی ناشی از سنگین تولید می کنند که امکان تنفس در آن بی خطر نیست.

 

بیشتر شعله های گاز دی اکسید نیتروژن تولید می کنند. در احتراق کامل ، ما فقط آب و دی اکسید کربن دریافت می کنیم ، اما بسیاری از مواقع احتراق ناقص ، و فرآورده های جانبی را دریافت می کنیم. غلظت های بالاتر دی اکسید نیتروژن باعث مشکلات تنفسی از جمله افزایش تحریک و آسم می شود. این نگرانی بزرگی است به خصوص اگر بچه دارید.

 

دامنه های گاز به اندازه بردهای الکتریکی احتیاج به تهویه ندارند زیرا نسبتاً تمیز می سوزند. اما به خاطر داشته باشید که از تهویه برای از بین بردن گرما ، دود ، بخار و گریس استفاده می شود - به علاوه فرآورده های جانبی سوخت سوز.

 

اگر عادت دارید آشپزی با گرمای زیاد ، سرخ کردن ، پختن گوشت ، بیکن و غیره داشته باشید ، این محصولات باعث ایجاد دود می شوند که ویندوز شما را بخار می کند و در کابینت های شما چربی می گذارد و بوها می توانند روزها زنده بمانند. Venting راهی مطمئن برای جلوگیری از وقوع هر یک از این موارد است.

 

بنابراین ، بهترین راه برای خروج چیست؟

موثرترین راه برای تهویه اجاق گاز انجام این کار در خارج است. به دنبال کاپوت محدوده ای باشید که به اندازه کافی در خارج از خانه باشد. اگر منزل شما تهویه داخلی ندارد ، یک 24 تا 30 اینچ را بالاتر از اجاق گاز نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که از عرض اجاق گاز می گذرد و از عمق حداقل نیمی از مشعل های جلویی تشکیل شده است. با خرید هودهای بزرگ مانتو تزئینی ، روند کار را پیچیده نکنید. بیشتر طرفداران این هود های مانتو بزرگ خیلی زیاد هستند. هودهای دامنه با چه تعداد فوت مکعب هوا در دقیقه از درجه بندی می شوند ، بنابراین اطمینان حاصل می کنند که آنها با خروجی انرژی اجاق گاز شما مطابقت دارند.

 

یکی از مهمترین فاکتورهایی که اکثر ما فراموش کرده ایم ، تغییر فیلتر است. اگر اغلب پخت و پز می کنید ، فراموش کنید که حداقل هر 3 ماه یکبار فیلتر را تغییر دهید. فیلترها را می توان در فروشگاه های لوازم خانگی خریداری کرد و هرکدام نیز هرکدام 40 دلار هزینه داشت.

 

هر مدلی را که انتخاب کرده اید ، حتما به محض شروع پخت و پز هنگام استفاده از محدوده های گاز ، آن را روشن کنید. به یاد داشته باشید که به طور مرتب فیلتر گریس را تمیز کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد