tamireojaqgaz

تعمیر اجاق گاز

tamireojaqgaz

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز را به خودتان بسپارید

تعمیر اجاق گاز که روشن نخواهد شد

 

دامنه های گازی مطمئناً دارای چندین مزیت مانند گرمای تقریباً آنی ، صرفه جویی در دراز مدت در هزینه و البته امکان ادامه پخت و پز در هنگام قطع برق است.

 

اما برخلاف اجاق گازهای برقی یا اجاق های برقی ، شما باید مشعل ها را آتش بزنید تا بتوانید هر چیزی را در اجاق گاز بخورید.

 

خوشبختانه ، مشکل معمولاً چیزی است که می توانید خودتان آن را برطرف کنید. بیاموزید که چرا اجاق گاز شما مشتعل نمی شود و چگونه آن را تعمیر کنید.

 

مشکل: آن را با آوار مواد غذایی گرفتگی کرده است

این که آیا این محصول باعث ایجاد گریس یا خرد شدن مواد غذایی می شود ، یکی از مهمترین دلایل مشعل گاز که مشکلی در اشتعال دارد ، باقی مانده هایی است که جریان گاز را به سمت اشتعال مسدود می کند.

 

رفع: با از بین بردن رنده پوش مشعل مشکل شروع کنید. بعد ، کلاه مشعل را که باید با سهولت بلند شود ، بردارید. پایه مشعل مهر و موم شده یا بلند خواهد شد و ممکن است لازم باشد قبل از جدا کردن آن ، دو پیچ را جدا کنید. اطراف آن را با یک پارچه شستشوی گرم و صابون تمیز کنید. پایه مشعل مهر و موم شده را در سرکه یا آب گرم خیس کنید و از یک برس سفت استفاده کنید تا هرگونه زباله را از بین ببرید. سرانجام با استفاده از یک خلال دندان ، سوزن دوخت یا هوای فشرده ، هر بقایای باقی مانده را از سوراخ های مشعل تمیز کنید. مشعل ، پوشش و کوره را مجدداً نصب کنید و یکبار دیگر مشعل را آتش بزنید.

 

اگر این کار نکرد ، ممکن است خط لوله گاز یا مسئله بزرگتری به وجود بیاید و ممکن است بخواهید با یک متخصص مشورت کنید.

 

مشکل: یک اتصال شل وجود دارد

در حالی که یک تن از قسمت های متحرک در اجاق گاز وجود ندارد ، امکان اتصال اتصالات به ویژه هنگام تمیز کردن یا نصب شل می شود. اگر سیمهایی که اشتعال را به ماژول کنترل وصل می کنند ، اتصال کاملی برقرار نکنند ، جرقه مورد نیاز برای اشتعال درست مشعل را دریافت نخواهید کرد.

 

رفع: ابتدا ، برق را با وصل کردن آن از دیوار و یا زدن کلید سوئیچ برق به دستگاه بکشید. درپوش رنده و مشعل را از مشعل مشکل بردارید. پایه مشعل مهر و موم شده را برداشته و به دنبال اتصالات شل یا سیم جدا شده بگردید. اتصالات سست را ایمن کنید و سیمهای جدا شده را دوباره وصل کنید ، پایه مشعل ، کلاه و رنده را مجدداً نصب کنید. برق را به اجاق گاز برگردانید و اتصال را آزمایش کنید.

 

مشکل: این یک اشتعال معیوب است

اگر زباله ها را از پایه مشعل برداشته اید و هرگونه اتصالی سست را ایمن کرده اید ، ممکن است با یک اشتعال معیوب سر و کار داشته باشید. یک روش سریع برای اطلاع از اینکه آیا احتراق نیاز به تعویض دارد این است که چراغ های موجود در اتاق را خاموش کنید و دستگیره کنترل را به موقعیت احتراق تبدیل کنید. اگر اشتعال به جای رنگ سفید مایل به آبی روشن ، زرد یا نارنجی را جرقه بزند ، به احتمال زیاد نیاز به تعویض اشتعال دارید.

 

رفع: گاز و نیرو را روی اجاق گاز برش دهید ، درپوش مشعل را برداشته و از پیچ گوشتی یا درایو هگز استفاده کنید تا پایه مشعل جدا شود. سیم های حاصل از اشتعال را جدا کنید. معمولاً اشتعال ها از یک سیستم جدا کردن سریع استفاده می کنند ، بنابراین نیازی به قطع یا شکاف سیم نیست. از شماره مدل اجاق گاز خود استفاده کنید تا تعیین کنید که کدام دستگاه جرقه زنی را خریداری کنید ، قسمت جدید را نصب کرده و پایه مشعل ، کلاه و رنده را جایگزین کنید. گاز و نیرو را در اجاق گاز بازیابی کنید و مشعل را آزمایش کنید.

 

اگر هیچ یک از این اصلاحات سریع مشعل سرسخت را برطرف نکرده ، ممکن است شما نیاز به تعویض سوئیچ اشتعال ، ماژول کنترل اشتعال داشته باشید یا برای تشخیص عمیق تر با یک متخصص تماس بگیرید.

 

چگونه یک سوییچ جرقه زنی را در اجاق گاز فیکس یا تعمیر کنیم؟

اجاق گاز که از سیستم جرقه زنی الکترونیکی استفاده می کند ، چراغ خلبان ندارد ، بلکه یک سوئیچ احتراق متصل به دستگیره کنترل است. هنگامی که دکمه کنترل مشعل را به موقعیت "Lite" تبدیل می کنید ، برق برای ایجاد جرقه و روشن کردن مشعل از طریق سوئیچ تأمین می شود. سوئیچ احتراق می تواند پیچ ​​و تاب یا شکسته شود و باعث می شود سوئیچ به طور مداوم کلیک کند ، یا اصلاً کلیک نخواهد کرد. اغلب ، هنگامی که یک سوئیچ احتراق خراب می شود ، همه به دلیل سیم کشی به هم وصل می شوند. می توانید سوئیچ احتراق را در بالای اجاق گاز با تعویض سوئیچ ها برطرف کنید.

 

سیم برق را از اجاق گاز جدا کرده و منبع تغذیه را خاموش کنید. اگرچه این اجاق گاز است ، اجاق گاز برای سوئیچ جرقه جرقه و صفحه کنترل به برق نیاز دارد.

 

مشعلهای مشعل را از اجاق گاز بلند کنید. درپوش ها را از پایه های مشعل جدا کنید. بعضی از اجاق های بخاری دارای پیچ هایی هستند که پایه های مشعل را روی قسمت بالای اجاق گاز قرار می دهند ، در حالی که برخی دیگر به راحتی اجاق گاز را بلند می کنند. اگر پیچ پایه های شما را ایمن کرد ، پیچ های نگهدارنده آنها را به بالای اجاق گاز بردارید.

 

پایه های مشعل را از اجاق گاز بیرون بکشید. اگر مشعل های شما با پیچ امن نیستند ، بلکه به سادگی از بالای اجاق گاز بلند می شوید ، به دنبال پیچ های زیر پایه هایی باشید که مونتاژ لوله های مشعل را به بالای اجاق گاز دارند. پیچ ها را از مجامع جدا کنید.

 

دستگیره های کنترل مشعل را از اجاق گاز بیرون بکشید. این ممکن است نیاز به مقداری نیرو داشته باشد. اگر قسمت بالای اجاق گاز شما روی اجاق گاز است ، بالای اجاق گاز را از اجاق گاز بلند کنید و آن را کنار بگذارید. اگر قسمت بالای اجاق گاز شما بخشی از محدوده آزاد است ، قسمت جلوی اجاق گاز را بالا بگیرید و آن را با یک تکه چوب ببندید.

 

دو پیچ را از بالای پنل پشت دستگیره مشعل در یک محدوده آزاد جدا کنید. درب اجاق گاز را باز کرده و دو پیچ را در قسمت پایین پانل بردارید. این پانل را خاموش کنید تا به کلیدهای جرقه اشتعال دسترسی پیدا کنید.

 

سوئیچ های جرقه جرقه ای که به هر ساقه دستگیره کنترل وصل شده اند را با انگشتان خود در هر دو محدوده آزاد و یک قسمت بالای اجاق گاز قرار دهید. سوئیچ ها را از ساقه ها بکشید. در یک برد آزاد ، سیمهای سوئیچ احتراق را به صفحه کنترل برگردانید و آنها را از اتصالات خود جدا کنید. در یک دور افت ، هر سوئیچ جرقه ای اتصال خود را دارد ، سیم را از سوئیچ احتراق ردیابی کنید و اتصال را از اجاق گاز جدا کنید. گیره های فلزی سیم های اشتعال را در کنار یک محدوده آزادگان نگه می دارند. این سیم ها را از گیره ها بکشید. سوئیچ های قدیمی احتراق را دور بیندازید.

 

سوئیچ های احتراق جدید را بر روی ساقه دستگیره کنترل ببندید. اتصالات را به اجاق گاز وصل کنید. در یک برد آزاد ، سیمها را در گیره های کنار اجاق گاز قرار دهید.

 

پنلی را که در پشت دستگیره های کنترل مشعل قرار دارد در یک محدوده آزاد نصب کنید. با پیچ هایی که قبلاً حذف کرده اید ایمن شده و قسمت بالای اجاق گاز را پایین بیاورید. در محدوده کشویی ، اجاق گاز را بالای سوئیچ ها تعویض کنید.

 

دستگیره های کنترل را به پشت ساقه ها فشار دهید. پایه های مشعل ، کلاه های مشعل و مشبک های مشعل را تعویض کنید. منبع تغذیه گاز را به بالای اجاق گاز روشن کنید و سیم برق را دوباره به دیوار وصل کنید.

 

چیزهایی که شما نیاز دارید

پیچ گوشتی

 

تکه چوب

 

سوئیچ های جرقه زنی جایگزین

 

 

نحوه استفاده از اجاق گاز

 

اجاق گازها به دلیل پاسخ سریع گرمایش و تنظیم درجه حرارت ساده ، دارای ارزش هستند. اگر تاکنون از اجاق گاز استفاده نکرده اید ، ممکن است هنگام اولین کار یک احساس سردرگمی داشته باشید. اما وقتی استفاده از اجاق گاز را قطع کردید ، آنها به همان اندازه همتایهای برقی خود قابل استفاده و نگهداری هستند. تا زمانی که از اجاق گاز خود به خوبی مراقبت کرده و در هنگام پخت و پز از اقدامات احتیاطی ایمنی استفاده کنید ، باید با سهولت از آن استفاده کنید.

 

قسمت

1

روشن کردن اجاق گاز

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 1

1

قبل از روشن کردن اجاق گاز خود یک بررسی ایمنی بدن انجام دهید. برای جلوگیری از بروز هرگونه حریق در حین استفاده از اجاق گاز ، آستین های پیراهن خود را بالای آرنج بپیچید و موهای بلند را با نوار لاستیکی گره بزنید. اگر جواهرات دیگری دارید ، قبل از شروع اجاق گاز آن را بردارید. [1]

اگر از کفش استفاده می کنید ، برای جلوگیری از بروز حوادث پخت و پز ، حتماً فاقد چسبندگی است.

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 2

2

شماره گیر اجاق گاز را روشن کنید تا اجاق گاز روشن شود. بیشتر اجاق گازها مجهز به شماره گیری هستند که مشعل را روشن می کند. بسته به نوع استفاده از اجاق گاز معمولاً می توانید گرما را به میزان کم ، متوسط ​​و زیاد تنظیم کنید. شماره گیری را پیچانده و صبر کنید تا مشعل روشن شود ، سپس آن را در تنظیم حرارت مورد نظر خود تنظیم کنید.

در برخی موارد ، ممکن است آتش بلافاصله روشن نباشد. این مورد در اجاق گازهای قدیمی رایج است و جای نگرانی نیست — سعی کنید مجدداً اجاق گاز را روشن کنید تا مشعل روشن شود.

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 3

3

اگر بلافاصله روشن نمی شود ، سوراخ های مشعل خود را تمیز کنید و آتش بگیرید. اگر مشعل شما با مواد غذایی بسته شده است ، ممکن است به طور خودکار روشن نباشد. مشعل و اشتعال را با مسواک سفت (بدون آب یا محلول های تمیز کردن) تمیز کنید تا هرگونه گریس یا خرد شدن آن برداشته شود. [2]

برای بیرون آوردن مواد غذایی از مکان های قابل دسترسی ، مانند سوراخ های مشعل ، از سوزن استفاده کنید.

اگر به نظر می رسد تمیز کردن مشعل شما کمک نمی کند با تعمیر خانه تماس بگیرید. احتراق شما ممکن است خراب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 4

4

اجاق گاز را به صورت دستی به عنوان یک گزینه جایگزین کنید. اگر احتراق اجاق گاز شما خراب باشد ، بیشتر اجاق گاز می تواند با کبریت یا فندک روشن شود. شماره گیری گاز را به متوسط ​​تبدیل کنید ، سپس کبریت خود را روشن یا سبک تر کنید. کبریت یا فندک را نزدیک به مرکز مشعل نگه دارید ، سپس 3-5 ثانیه صبر کنید تا مشعل مشتعل شود. برای جلوگیری از سوختن سریع دست خود را بردارید. [3]

برای مطمئن ترین گزینه ، از یک فندک دستی استفاده کنید. فندک های قابل حمل را در بیشتر فروشگاه های صنایع دستی یا سخت افزار می توان یافت.

اگر قبلاً هرگز اجاق گاز را روشن نکرده اید یا دیده اید که شخص دیگری این کار را انجام دهد ، ممکن است بخواهید این کار را به تنهایی انجام ندهید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، روشن کردن اجاق گاز به صورت دستی می تواند خطرناک باشد.

قسمت

2

با خیال راحت از اجاق گاز استفاده کنید

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 5

1

اگر مدل قدیمی تر است ، چراغ خلبان اجاق گاز خود را بررسی کنید. بیشتر اجاق گازهای قدیمی مجهز به چراغ خلبان هستند که حتی اگر اجاق گاز خاموش باشد ، مرتباً روشن می شوید. با سازنده اجاق گاز خود بررسی کنید تا ببینید اجاق گاز شما چراغ خلبان دارد. برای مدل هایی با چراغ خلبان ، مشبک های مشعل را از اجاق گاز خود جدا کرده و پانل cooktop را باز کنید. چراغ خلبان باید شعله ای کوچک باشد که مستقیماً در زیر پنل های اجاق گاز قرار دارد.

اگر چراغ خلبان خاموش است و می توانید بو کنید گوگرد ، خانه خود را ترک کنید و با اورژانس تماس بگیرید ، زیرا اجاق گاز ممکن است در حال نشت گاز به داخل خانه باشد. [4]

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 6

2

همیشه اجاق گاز خود را هنگام روشن نگه داشتن آن نگه دارید. هنگام پخت و پز با اجاق گاز خود ، هرگز از اتاق خارج نشوید. اگر غذای شما بدون مراقبت باقی بماند ، آتش سوزی در عرض چند ثانیه شروع می شود و مهم است که همیشه مشعل خود را در معرض دید قرار دهید. [5]

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 7

3

فقط از اجاق گاز خود برای پخت و پز استفاده کنید. اجاق گازها فقط برای پخت و پز مواد غذایی استفاده می شوند. هرگز از اجاق گاز خود برای گرم کردن خانه خود استفاده نکنید ، زیرا نگه داشتن اجاق گاز برای مدت زمان طولانی احتمال بروز نشت گاز را افزایش می دهد. [6]

اگر اجاق گاز دارید ، نباید از آن برای گرم کردن اتاق ها نیز استفاده کرد.

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 8

4

به دنبال صدای سوزش و بوی گاز طبیعی باشید. اگر بوی سولفوری ، "تخم مرغ فاسد شده" می شنوید و یا صدای خفه کننده ای از اجاق گاز خود می شنوید ، سریعاً از خانه خارج شوید و با خدمات اضطراری تماس بگیرید. اجاق گاز شما ممکن است در حال نشت گاز طبیعی باشد که در صورت عدم رفع سریع می تواند کشنده باشد. [7]

کبریت را روشن نکنید ، از چراغ قوه استفاده کنید یا اگر سوء استفاده کنید که سوئیچ الکتریکی را خاموش یا خاموش کنید ، اگر گمان می کنید اجاق گاز شما نشت می کند.

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 9

5

در مواقع اضطراری آشپزخانه خود را با یک دستگاه آتش نشانی انبار کنید. در صورت آتش سوزی گریس ، یک کپسول آتش نشانی را در یک کابینت در نزدیکی اجاق گاز خود نگه دارید. جوش شیرین را در همان کابینت نیز ذخیره کنید ، زیرا ریختن جوش شیرین روی شعله ها می تواند آتش سوزی های کوچک چربی را متوقف کند. [8]

هرگز آب را روی آتش گریس نریزید. در صورت تماس با آب آتش سوزی گریسها شعله ور می شود و ممکن است گسترش یابد.

تصویر با عنوان استفاده از اجاق گاز مرحله 10

6

از قرار دادن مواد قابل اشتعال در نزدیکی اجاق گاز خودداری کنید. وسایل قابل اشتعال مانند حوله های کم آویز یا پرده ها در صورت قرار دادن بیش از حد در اجاق گاز ممکن است باعث بروز حوادث شوند. مواد قابل اشتعال را از اجاق گاز خود دور نگه دارید و از استفاده مواد قابل اشتعال مانند سیگار خودداری کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد