tamireojaqgaz

تعمیر اجاق گاز

tamireojaqgaz

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز

برای یافتن شماره مدل خود به عنصر پخت کمک می کنید؟

 در کف اجاق گاز عنصر گرمایش برای پخت است. اگر اجاق گاز شما برقی باشد ، احتمالاً عنصر پخت 90٪ از حرارت را برای پخت فراهم می کند و جوجه های گوشتی مابقی را تأمین می کنند ، بنابراین غذای شما به طور مساوی می پزد. اگر اجاق گاز به اندازه کافی گرم نشود ، به نظر نمی رسد هرگز به دمای مناسب برسید ، یا اگر مواد غذایی در بالا می سوزد و زیر آن پخته نمی شود ، عنصر پخت شما مقصر است. ابتدا به خود عنصر نگاهی بیندازید تا ببینید که جدا شده یا تاول زده است ، 

در این صورت نیاز به تعویض دارد. اما اگر به نظر بی خطر برسد ، قبل از خاموش کردن آن سعی کنید اجاق گاز را برای مدت زمان یک دقیقه پخت روشن کنید و با دقت بررسی کنید که آیا عنصر گرم شده است یا خیر. اگر هنوز سرد است ، وقت آن است که اجاق گاز را جدا کنید ، پانل پشتی را جدا کنید و به سیم کشی نگاهی بیندازید. آیا سیمها خورده یا سست هستند؟ 

اگر سیم کشی یا پایانه شکسته را پیدا کردید ، یا اگر خود عنصر سوخته به نظر می رسد ، باید آن قسمت آسیب دیده را جایگزین کنید. همچنین عنصر پخت را با چند متر برای تداوم الکتریکی بررسی کنید تا ببینید آیا این عنصر نیاز به تعویض دارد یا خیر. لایه بعدی آزمایش ، بررسی ولتاژ مستقیم مدار پخت است ، و در اینجا شما به خاطر ایمنی وارد قلمرو برق یا تعمیرکار مجاز می شوید.

 اگر اجاق گاز دارای فیوز باشد ، در ترموستات برای اجاق گاز ، عنصر الکترونیکی یا فیوز ممکن است وجود داشته باشد. ترموستات کنترل اجاق گاز برای یافتن شماره مدل خود به کمک نیاز دارید؟ اگر اجاق گاز گرم و سرد است ، یا اگر اصلاً آن را گرم نمی کند ، مشکل شما می تواند یک ترموستات باشد که کار نمی کند. ترموستات ، بخشی از صفحه کنترل اصلی ، عناصر گوشتی و پخت را از طریق تماس های حساس به دما تنظیم می کند که به آن عناصر الکتریسیته می فرستد. از آنجا که بندر ترموستات به ندرت خطری برای اجاق گاز است که نمی تواند درجه حرارت خود را از دست ندهد ، قبل از مشاهده ترموستات اجزای دیگر را بررسی کنید. ابتدا اجاق گاز را جدا کنید. 


سپس از یک مولتی متر استفاده کنید تا مخاطبین ترموستات برای استمرار بررسی شود. اگر یک پیچ تنظیم در قسمت پشت ترموستات وجود داشته باشد ، این بدان معنی است که می توان با استفاده از یک دماسنج دقیق ، دوباره کالیبره شد. بعضی از ترموستاتها به شما امکان می دهند کالیبراسیون را تا 50 درجه فارنهایت تغییر دهید. سنسور دما برای یافتن شماره مدل خود به کمک نیاز دارید؟ این احتمال وجود دارد که دلیل سرد بودن اجاق گاز شما عیب در سنسور دما باشد که دمای اجاق ها را در محدوده های مدرن مانند ترموستات تنظیم می کند. 

در قسمت پشتی اجاق گاز شما ، در نزدیکی جوجه گوشتی در قسمت فوقانی قرار دارد. در اجاق گاز جدیدتر ممکن است یک کد خطا نمایش داده شود. کتابچه راهنمای مالک و یا وب سایت سازنده خود را بررسی کنید تا از مقاومت مناسب سنسور دما مطلع شوید ، اجاق گاز را جدا کنید و از چند متر استفاده کنید تا ببینید آیا سنسور شما در مقاومت صحیحی قرار دارد یا خیر. صفحه کنترل الکترونیکی برای یافتن شماره مدل خود به راهنمایی نیاز دارید؟ اگر اجاق گاز جدیدتری دارید که به سبک رستوران نیست ، به احتمال زیاد اجاق توسط یک صفحه کنترل الکترونیکی کنترل می شود.

 این دستگاه مانند مغز اجاق گاز عمل می کند ، عملکرد گوشت و پخت یک برد الکتریکی و همچنین شیر ایمنی اجاق گاز را کنترل می کند. هنگامی که منبع تغذیه به عناصر احتراق یا عناصر به مدار وصل نمی شود ، رله خروجی باید در صفحه کنترل - توسط یک متخصص آموزش دیده به دلیل خطر برق گرفتگی بررسی شود. این تعمیرکار می تواند به شما در تعیین اینکه آیا کنترل به دلیل عدم تولید ولتاژ نیاز به تعویض دارد ، کمک کند. 

فیوزها برای یافتن شماره مدل خود به راهنمایی نیاز دارند؟ با اجاق گاز که دارای فیوزهای داخلی است ، در صورت بروز مشکل در سیم کشی یا سایر اجزا ، فیوز می تواند منفجر شود. ابتدا دامنه یا اجاق گاز را جدا کرده و سپس فیوز مورد نظر را پیدا کنید. فیوزها معمولاً دارای برچسب هستند ، بنابراین می توانید بفهمید که کدام مدار در اجزای آن مشکلی دارد و یا کوتاه بودن سیم کشی آن باعث شده است که آن فیوز خاص منفجر شود. تا زمانی که علت بروز مشکل را نمی دانید ، حول فیوز را تغییر ندهید ، و وقتی فیوز را تغییر دهید ، اطمینان حاصل کنید که مدل جدید دارای همان رتبه اصلی است.